Meira Novalla hyödynnetään ja jatkokehitetään useita järjestelmiä, joiden avulla palvelemme asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Yksi niistä on Salesforce CRM.
Miten Meira Novalla käytetään Salesforcea?
Salesforce CRM-asiakaspalveluratkaisu otettiin Meira Novalla käyttöön ensin asiakaspalvelutoiminnoissa. Järjestelmän kautta käsittelemme kaikki asiakaspalveluumme tulevat yhteydenotot niin sähköpostin, puhelimen kuin verkkokaupan chatin kautta saatujen yhteydenottojen osalta. Salesforcen käyttöönoton toisessa vaiheessa jalkautimme järjestelmän myyntitoimintojemme käyttöön. Hyödynnämme järjestelmää muun muassa uusasiakashankinnassa sekä asiakkuuksien hoidossa.
Millä tavoin CRM auttaa asiakasta?
Asiakaspalvelussa on todella tärkeää, että kaikki asiakkailta tulevat yhteydenotot käsitellään loppuun saakka mahdollisimman ripeästi ja asiakkaiden haasteet ratkaistaan. Salesforcen avulla asiakaspalvelussamme ei jää asioita käsittelemättä ja mikäli jonkin asian selvittäminen vaatii taustaselvityksiä tai toisten asiakaspalvelijoiden apua, on kaikilla selvittämiseen osallistuvilla asiantuntijoilla käytössään yhtenäiset tiedot yhteisessä järjestelmässä asian etenemisestä. Näemme järjestelmän kautta myös jostakin toisesta kanavasta mahdollisesti tulleet, samaan aiheeseen liittyvät yhteydenotot. Näin ollen asiakaspalvelullamme on kokonaisvaltainen näkymä asiakkuuteen ja siihen liittyviin mahdollisiin huomioihin tai muihin sovittuihin asioihin.
Myynnin osalta olemme kehittäneet erityisesti uusasiakashankintakyvykkyyksiämme ja mallintaneet myyntiprosessimme järjestelmään. Tätä kautta myynnillämme on kattavampi näkymä omaan sekä koko tiimin myyntiputkeen ja työstössä oleviin tarjouksiin ja kilpailutuksiin. Lisäksi olemme kehittäneet asiakkuuksien hallintaamme ja seuraamme asiakkuuksien hoitosuunnitelmiemme toteutumista järjestelmän avulla.
Haluamme pitää asiakkaistamme hyvää huolta ja auttaa asiakkaitamme menestymään omassa toiminnassaan parhaalla mahdollisella tavalla. Se onnistuu hyvällä suunnittelulla, systemaattisella toteutuksella ja asiakasymmärryksen parantamisella. Tässä Salesforce auttaa meitä paljon, kun myyjillämme on ajantasainen tieto oman asiakkuutensa tilanteesta.
Millaisia kehityssuunnitelmia Meira Novalla on CRM:n osalta?
Kehitämme järjestelmää ketterällä jatkuvan kehityksen mallilla ja teemme siihen säännöllisesti pieniä parannuksia. Tällä hetkellä meillä on Salesforcessa työn alla sopimustietojen hallinnan ja hyödyntämisen malli, jonka avulla muun muassa asiakaspalvelumme olisi entistäkin paremmin ajan tasalla kunkin asiakkaan kanssa sopimuksessa sovituista asioista. Sen avulla voimme tulevaisuudessa tarjota vieläkin parempaa ja sovitun mukaista asiakaspalvelua kullekin asiakkaalle.
Tutkimme myös markkinointikyvykkyyksien käyttöönottoa Salesforcessa, jolloin voisimme tarjota vielä paremmin asiakkaidemme liiketoimintaan sopivia ideoita ja ratkaisuja laajasta valikoimastamme ja palvelutarjoomastamme markkinointikanaviemme kautta.
Osmo Puhakainen
Kehityspäällikkö
Meira Nova